2012. április 23., hétfő

Könyvéhség

 Annyira vágyom már egy JÓ könyvre, amiben elmerülhetek mint egy kád meleg vízben...
Ismered azt az érzést, mikor megszűnik körülötted a külvilág, s míg olvasol Te is a könyv része vagy, hozzá tartozol? Hány ilyen megszentelt órát éltem már át, s álltam kábultan a valóságba visszatérvén, mikor végeztem egy-egy különlegesen jó történettel. Ezek számomra  lélekmelengető, takaró-könyvek. Csak ki kell nyitnom, s máris bársonyosan betakar a párbeszédek andalító zsongása, az író sajátos humora, a mű varázsa.
 Hmmm. Még így, az emlékek felidézésekor is kicsordul a képzeletem szájának a nyála, mintha egy könnyű gyümölcsös tortát látnék. (Bocs a hülye hasonlatért, de ezt egyszerűen máshogy nem tudtam kifejezni.)
 Olvasási szokásaim egy az egyben megegyeznek az evésivel; azaz ha van valami ínyenc dolog, akkor azt minél hamarabb el kell fogyasztani ill. olvasni. Ez persze olykor kisebb galibákhoz vezet, ugyanis ha a könyvmoly üzemmód bekapcsol, akkor az összes egyéb funkció meg ki- így többek közt a feladatok elvégzése, órai jegyzetelés, tanulás, evés, ivás, alvás. Jól sejted: nagyjából MINDEN helyett olvasok. Míg van mit. Utána meg jön a bűnbánó-fogadkozó korszak, hogy máskor majd jut idő a dolgaimra is. (Eddig ez a 'máskor' még nem jött el.) Ja, és minden olyan helyen, ahol arra a lehetőség egy picurka szikrája is fellobbanni látszik. Olvastam már fürdés, evés, tanóra  és gyaloglás közben is, buszon állva, titokban a takaró alatt hajnal háromkor, mert ésanyám már legalább hatszor elküldött aludni (volt, hogy lebuktam és elkobozta a könyvet :D), természetesen tanulás helyett is.
 De: mit olvassak, ami megfelel ezeknek a kritériumoknak, és ugyankéremszépen: mikor??! Mert még mindig jön nagybetűsen az érettségi... Igaz, nálam mindez úgyis mellékessé válik, ha jön a villámcsapás, az újabb szerelem elemésztő lángja. Egyébként pont ezért igyekszem távol tartani magam most a még megmaradt 2000 Ft értékű könyvutalványomtól, és minden érdekesnek tűnő már meglévő kötettől.
 Röviden és tömören: válság van! De megoldjuk. Mert mindent megoldunk mi könyvmolyok az újabb adag "drogunk" érdekében. :D

U.i.: Éjjel fél háromig matekoztam végül tegnap, de megérte. Most meg angolozhatok... :P

U.i.: Hazafele ez jutott eszembe Anne Shirley-sen: Az este tökéletesen gyönyörű. Ma jövendő gyümölcsök illatával van telve a levegő. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése